Koncert
w piątek 20 listopada 2015 r. o godz. 18.00
w sali widowiskowej Domu Kultury LSM
Bilet – 10 zł
Wielki koncert muzyki operetkowej i kabaretowej
Powróćmy jak za dawnych lat
Wykonawcy:
Anna Barska– sopran, Dorota Szostak-Gąska – sopran,
Sylwia Kawecka – sopran
Mariola Zagojska – sopran, Jakub Gąska – tenor,
Patrycjusz Sokołowski – bas
Natalia Nikitina-Kozub – skrzypce,
Agnieszka Schulz-Brzyska – fortepian
Marzena Karwatowska i Rafał Wosiak – taniec
Prowadzenie koncertu – Ewa Hadrian
W programie usłyszymy m.in.:
Powróćmy jak za dawnych lat, Przetańczyć całą noc, Lat 20 miał mój dziad, Jam Twe pocałunki kradł, Czardasz Montiego, Gdzie mieszka miłość z operetki Hrabina Mariza, Czy mnie kochasz – duet ze Skrzypka na dachu, Twoim jest serce me, Miłość Ci wszystko wybaczy
Anna Barska – sopran. Śpiewaczka operowa obdarzona lirycznym głosem sopranowym o szlachetnym, ciepłym brzmieniu.
Urodzona w 1981 r. w Lublinie. Tutaj też rozpoczęła swoją edukację muzyczną w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w klasie fortepianu, otrzymując dyplom muzyka instrumentalisty. Ponadto absolwentka Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w klasie dyrygentury chóralnej. W 2010r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym studia na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Skubis–Kalemby.
Podczas studiów muzycznych brała udział w koncertach kameralnych, spektaklach operowych. W 2010 r. kreowała postać Almireny w operze „Rinaldo” Georgesa Friedricha Haendla w ramach V Festiwalu im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na Kursie Wokalnym w Krynicy i mistrzowskich kursach prof. Ryszarda Karczykowskiego i prof. Alicji Słowakiewicz–Wolańskiej.
Artystka wykonuje muzykę wokalną różnych epok i stylów. W swoim repertuarze posiada utwory z gatunku muzyki sakralnej, oratoryjno–kantatowej, operowej, operetkowej oraz pieśniarskiej. Oprócz działalności artystycznej zajmuje się także prowadzeniem zajęć z zakresu indywidualnej oraz zbiorowej emisji głosu.
Sylwia Kawecka – sopran,
absolwentka śpiewu solowego dr hab. Małgorzaty Woltmann – Żebrowskiej na Wydziale Wokalno–Aktorskim w Poznańskiej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Padarewskiego. Od dziecka wykazywała ogromne zainteresowanie muzyką, biorąc udział w licznych koncertach i konkursach. Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 12 lat, ukończyła dwa stopnie Państwowej Szkoły Muzycznej im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie oraz wydział artystyczny na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Doskonaliła swoje umiejętności na wokalnych kursach mistrzowskich, m.in.: Matijasa Robavsa, Urszuli Kryger, Jacka Szymańskiego, prof. Ubaldo Fabbriego. Brała udział w licznych koncertach na terenie kraju, również występując jako solistka z towarzyszeniem orkiestry i chóru. W tym roku zadebiutowała w Operze Poznańskiej, główną rolą – partią dziecka, w operze „Dziecko i czary” Maurice’a Ravela.
Śpiewaczka posiada w swoim repertuarze oprócz licznych pieśni, utworów oratoryjnych, arii koncertowych, operowych i operetkowych, również partie operowe: Berty z opery „Cyrulik Sewilski” G. Rossiniego, II Damy z opery „Czarodziejski flet”, Dorabelli z opery „Cosi fan tutte”, Marceliny z opery „Wesele Figara” W. A. Mozarta oraz partię mezzosopranu z Requiem W. A. Mozarta.
Dorota Szostak-Gąska – sopran/mezzosopran. Absolwentka (dyplom z wyróżnieniem) Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego prof. Magdaleny Krzyńskiej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Ewy Iżykowskiej. Stypendystka Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio Emilia we Włoszech, a także Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Od 2012 r. związana jako solistka z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie można ją zobaczyć jako Mercedes w operze Carmen G. Bizeta, Florę w operze La Traviata G. Verdiego, Orlovskiego w operetce Zemsta nietoperza J. Straussa, Madzię w Porwaniu Sabinek F. i P. von Schonthana.
W ramach Operowego Forum Młodych przy Bydgoskim Festiwalu Operowym wcieliła się w postaci: Dydony w operze Dydona i Eneasz H. Purcella, Hrabiny w operetce Wiedeńska krew J. Straussa oraz Angeliki w operze Suor Angelica G. Pucciniego.
Występowała w Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną oraz w Teatro Valli w Reggio Emilia we Włoszech.
Uczestniczyła w Festiwalu Belcanto w Nałęczowie, Festiwalu Operewo-Operetkowym w Inowrocławiu, Festiwalu Spotkań Kultur w Filharmonii Lubelskiej, Festiwalu Face to Face w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Festiwalu Organowym w Lublinie oraz Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy Zdroju.
Zajmuje się również pracą pedagogiczną prowadząc klasę śpiewu solowego w Szkole Muzycznej I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie oraz zajęcia z emisji głosu w Akademii Teatralno-Wokalnej Jerzego Turowicza w Lublinie.
Mariola Zagojska – absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, w której pod kierunkiem prof. Michaliny Growiec ukończyła studia wokalno-aktorskie z oceną celującą. Swoje umiejętności doskonaliła na mistrzowskich kursach wokalnych, m.in. u prof. Alison Pearce, gdzie zdobyła specjalne wyróżnienie.
Jest laureatką V Konkursu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej (II miejsce) oraz nagrody specjalnej za wykonanie pieśni K. Szymanowskiego. Debiutowała partią Cześnikowej w Strasznym Dworze S. Moniuszki w Operze Śląskiej w Bytomiu w maju 2002 r. a kolejne jej role to: Saffi w Baronie cygańskim J. Straussa, Micaela w Carmen G. Bizeta, Jadwiga w Strasznym dworze S. Moniuszki, Sylva w Księżniczce Czardasza I. Kalmana, Fiordiligi i Hrabina w Amadeuszu P. Shaffera w Teatrze Muzycznym w Lublinie.
W swoim dorobku posiada nagrania radiowe (Stabat Mater K. Szymanowskiego, Program II PR) oraz telewizyjne: (Lutosławski – dyskretny twórca szlagierów oraz Lutosławski i Rogowski – opusy lekkie i poważne TV Polonia i TV3). Podczas licznych festiwali muzycznych m.in.: w Pradze i Zakopanem (Atma), prezentuje najczęściej pieśni swego ulubionego kompozytora K. Szymanowskiego.
Mariola Zagojska w latach 2010-2013 pełniła funkcję dyrektora Festiwalu Spotkań Kultur Caper Lublinensis, organizowanego przez Filharmonię im, H. Wieniawskiego w Lublinie, prezentując cykle koncertów : Nałęczowskie Divertimento, Sanus per Artem, Europa – mała ojczyzna Braci Wieniawskich, Czas Mazurka, Vipy – Dzieciom i wiele innych. Jest również inicjatorką i autorką cykli muzycznych audycji edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, które prowadzi nieprzerwanie w placówkach oświatowych od 1997 roku do chwili obecnej. Podczas tych kameralnych koncertów, jako „Pani Muzyka”, odkrywa przed najmłodszą widownią sekrety instrumentów muzycznych, zaprasza w muzyczne podróże dookoła świata, rozbudzając potrzeby uczestnictwa w życiu kulturalnym oraz kształtując gusta i wrażliwość estetyczną widzów. Działalność „Pani Muzyki” ma również za zadanie wyrównywanie szans w dostępie do edukacji, uczestnictwa w kulturze i twórczości artystycznej dzieci i młodzieży. Mariola Zagojska jest także autorką i wykonawczynią muzycznych spotkań dla seniorów, których pierwszy cykl, zainicjowany przez Stowarzyszenie Wspierania Kultury Rondo, odbył się w 2014 roku w klubie Miniatura (filia DK Czechów).
Jako matka piątki dzieci, zwróciła uwagę na potrzebę wzbogacenia oferty artystycznej i kulturalnej Lublina, dostosowanej do potrzeb najmłodszej publiczności, stąd zrodziły się pomysły wielu autorskich widowisk, koncertów edukacyjnych oraz spektakli muzycznych we współpracy z cenionym reżyserem i scenarzystą Jerzym Turowiczem, m.in.: Polskie tańce narodowe, Piękna nasza Polska cała (realizowanie od 2002 r.), Historia tańca, Lublin – moje miasto – miasto trzech kultur, Mój przyjaciel Fryderyk Chopin, Jaś i Małgosia, Czerwony Kapturek – zupełnie nowa historia (musical dla dzieci), Kozucha Kłamczucha, Pastorałka, Kajtuś Czarodziej, opera – Legenda o czarciej łapie, Tuwimowo – czyli bajkowa kraina pana Juliana, O krasnoludkach i sierotce Marysi.
Mariola Zagojska od 1984 roku nieprzerwanie prowadzi działalność koncertową i pedagogiczną, jako nauczyciel dyplomowany, oraz ekspert w dziedzinie wokalistyki, współpracując ze Szkoła Muzyczną I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego, oraz z Akademią Teatralno–Wokalną Jerzego Turowicza. Za swoją działalność otrzymała od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.
Jakub Gąska – tenor. Absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu solowego prof. Leszka Skrla oraz Wydziału Wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Iżykowskiej. Stypendium Istituto Superiore di Studi Musicali „Achille Peri” w Reggio Emilia we Włoszech oraz stypendysta Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
W ramach Studenckich Warsztatów Operowych debiutował na I roku studiów jako St. Brioche w operetce Wesoła wdówka F. Lehara w Operze Nova w Bydgoszczy, gdzie również kreował postaci Monostatosa w operze Czarodziejski flet W. A. Mozarta, Macieja w operze Straszny dwór S. Moniuszki, Eneasza i Marynarza w operze Dydona i Eneasz H. Purcella. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu występował jako Józef w operetce Wiedeńska krew J. Straussa, a w Operze na Zamku w Szczecinie jako Rzemieślnik w operze The fairy Queen H. Purcella.
Od 2012 r. jest związany jako solista z Teatrem Muzycznym w Lublinie, gdzie występuje jako Adam w Ptaszniku z Tyrolu C. Zellera, Eisenstein z Zemście nietoperza J. Straussa, Motel w musicalu Skrzypek na dachu J. Bocka, Emil i Karol w farsie muzycznej Porwanie Sabinek F. i P. von Schonthan, Królewicz z bajce muzycznej Kopciuszek J. Bacy oraz bierze udział koncercie The Musical Show.
W 2011 r. dokonał prawykonania partii solowej w Epitafium Tragedii Smoleskiej – 2010 A. Nikodemowicza w Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie. Ponadto występował w Filharmonii Częstochowskiej, Filharmonii Pomorskiej im. I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy, z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Symfoniczną im. K. Namysłowskiego w Zamościu oraz w Teatro Valli w Reggio Emilia we Włoszech.
Uczestniczył w Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy Zdroju, V Festiwalu Wokalnym Belcanto w Nałęczowie, Festiwalu Operowo-Operetkowym w Inowrocławiu, Festiwalu Spotkań Kultur w Filharmonii im. H. Wieniawskiego w Lublinie, Operowym Forum Młodych przy Bydgoskim Festiwalu Operowym w Operze Nova w Bydgoszczy, Fesiwalu Face to Face w Teatrze Muzycznym w Poznaniu oraz Festiwalu Organowym w Lublinie. Finalista i laureat nagrody specjalanej podczas V Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. I. Borowickiej w Krakowie.
Zajmuje się również pracą pedagogiczną prowadząc klasę śpiewu solowego w Zespole Szkół Muzycznych nr 1 im. K. Szymanowskiego w Rzeszowie oraz zajęcia z emisji głosu w Akademii Teatralno-Wokalnej Jerzego Turowicza w Lublinie.
Patrycjusz Sokołowski
Studia na Wydziale Wokalnym ukończył w Akademii im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 2005 r. pod kierunkiem prof. Włodzimierza Zalewskiego. Na scenie zadebiutował w grudniu 2001 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w akademickim przedstawieniu Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego jako Zarecki i Rotmistrz. Wystąpił w studenckich przedstawieniach oper: G.F. Haendela Juliusz Cezar jako Ptolomeusz (2002 r.) i w Weselu Figara W. A. Mozarta – jako Figaro (2004 r.).
W sezonie 2002/2004 występował z zespołem Estrady Kameralnej Filharmonii Narodowej w operach J. Haydna Aptekarz w tytułowej roli oraz jako Colas w Bastien und Bastienne W. A. Mozarta. W 2003 r. został solistą Warszawskiej Opery Kameralnej. W grudniu 2003 r. zadebiutował partią Ojca, Petera w operze Hänsel und Gretel E. Humperdincka na scenach teatrów Niemiec i Szwajcarii. W kwietniu 2004 r. wziął udział w prapremierowym wykonaniu i nagraniu płyty z Pasją wg św. Mateusza Krzysztofa Knittela. 3 kwietnia 2005 r. w kościele św. Anny w Warszawie, śpiewał Requiem W.A. Mozarta, które było transmitowane przez TVP. Ważnym wydarzeniem dla młodego artysty było wykonanie IX Symfonii Ludwiga van Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie w kwietniu 2004 r. z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. Podczas Festiwalu Moniuszkowskiego 2005 r. w Białymstoku śpiewał partię Dżęgi z opery Jawnuta S. Moniuszki. W grudniu 2007 r. został zaproszony do udziału w koncercie z Madame Emmą Kirkby, wykonał Magnificat J. S. Bacha w studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie.
Od września 2005 r. jest solistą Teatru Muzycznego w Lublinie. Występuje jako Sarastro w Małym czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. Don Giovanni, Figaro w Amadeuszu wg sztuki Petera Schaeffera do muzyki W. A. Mozarta. Don Basilio, Fiorello, Oficer w Il barbiere di Siviglia G. Rossiniego, Morales w Carmen G. Bizeta. Skołuba w Strasznym dworze S. Moniuszki, Markiz d’Obigny w Traviacie G.Verdiego. Feri w Księżniczce Czardasza Emmericha Kalmana. Pijaczek w Ptaszniku z Tyrolu Karla Zellera, Dr Blind oraz Ivan w Zemście nietoperza J. Straussa. Cascada w Wesołej wdówce F. Lehara. Policjant w Skrzypku na dachu J. Bocka.
W sierpniu 2009 r. został laureatem I Letniej Akademii Śpiewu w Gdańsku, a we wrześniu 2009 r. laureatem Konkursu Złote Głosy Mazowsza w Warszawie. Od tamtego czasu jest promowany przez agencję artystyczną Impressio Art Management, dzięki której jest zapraszany do koncertów z wybitnymi polskimi artystami. W grudniu 2010 r. zadebiutował w Operze NOVA w Bydgoszczy w przedstawieniu L’elisir D’amore Gaetano Donizettiego jako Dulcamara pod batutą Jerzego Wołosiuka w reżyserii Krzysztofa Nazara. Od tego czasu nawiązał współpracę z Operą NOVA w Bydgoszczy i w kwietniu 2011 r. zaśpiewał premierę La Bohème Giacomo Pucciniego pod batutą Andrzeja Knapa w reżyserii Macieja Prusa jako Alcindoro.
W marcu 2015 r. zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie w przedstawieniu Rigoletto G. Vergiego, w którym w roli tytułowej wystąpił Andrzej Dobber pod batutą Carlo Montanaro.
Od października 2011 r. jest aktorem Teatru Kameralnego w Lublinie, gdzie występuje w Czarodziejskim ogrodzie Francesa Burnetta jako ogrodnik Ben Weatherstaff. W swojej dotychczasowej pracy miał okazję pracować z wybitnymi reżyserami: Maciejem Prusem, Waldemarem Zawodzińskim, Robertem Skolmowskim, Jitką Stokalską, Anette Leistensschneider, Andrzejem Rozhinem, Zbigniewem Czeskim oraz dyrygentami: Janem Krenzem, Piotrem Sułkowskim, Andrzejem Knapem, Jacekiem Bonieckim, Pawełem Kos-Nowickim, Alanem Urbankiem, Arturem Wróbelem, Tomaszem Radziwonowiczem, Ryszardem Zimakiem, Janem Miłoszem Zarzyckim, Andrzejem Borzymem juniorem, Ryszardem Dudkiem, Agnieszka Duczmal, Aliną Kowalska – Pińczak, Michałem Klauzą, Jerzym Wołosiukiem.
Agnieszka Schulz-Brzyska, pianistka koncertująca w kraju i za granicą. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Kazimierza Gierżoda oraz kameralistyki prof. Mai Nosowskiej. Kształciła się również u Tatiany Szebanowej, Jean-Claude’a van den Eydena, Oliviera Gardona oraz Ryszarda Baksta; miała również okazję doskonalić swoją interpretację utworów Witolda Lutosławskiego pod okiem samego Mistrza. Ma na koncie liczne występy z lubelskimi zespołami kameralnymi. Towarzyszy instrumentalistom oraz wokalistom na koncertach i konkursach (wśród nich Międzynarodowy Konkurs im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie), otrzymując nagrody i wyróżnienia dla akompaniatora. Jej repertuar obejmuje utwory solowe i kameralne od baroku po muzykę współczesną.
Natalia Nikitina Kozub – skrzypaczka solistka Filharmonii Lubelskiej, studia muzyczne ukończyła w klasie prof. L. Oniszczenko we Lwowskim Konserwatorium im. Mykoły Łysenko. W roku 2005 ukończyła Studia Podyplomowe na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w zakresie kameralistyki w klasie prof. Mai Nosowskiej. Od 1991 roku pracuje w orkiestrze Filharmonii Lubelskiej jako solistka, równocześnie prowadzi klasę skrzypiec w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Uczniowie jej odnoszą liczne sukcesy na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Natalia Kozub jest zapraszana jako wykładowca kursów mistrzowskich; IX Summer Seaside Music Courses in Łeba Poland. Bardzo aktywnie udziela się jako solistka oraz kameralistka. Jest założycielką następujących zespołów kameralnych: Kwartet Fletowy, Trio Con Tenerezza, Lubelska Orkiestra Kameralna, Kwartet „Concerto” uczestnicząc w prestiżowych imprezach i cyklach koncertów: Koncerty Prezydenckie, Koncerty Zamkowe, festiwal Nałęczowskie Divertimento. Obok muzyki klasycznej z powodzeniem i wielką pasją realizuje się na gruncie muzyki rozrywkowej oraz scenicznej.
Marzena Karwatowska i Rafał Wosiak – taniec