W tle - grafika Pawła Ryżki p.t. ROBOTNICE SZTUKI - pierwowzór muralu, jaki znajduje się na południowej ścianie Domu Kultury LSM

Niniejsza domena domkulturylsm.pl stanowi obecnie
ARCHIWUM działalności oraz wydarzeń jakie miały miejsce
w Domu Kultury Lubelskiej Spółdzielni Mieszkaniowej
w okresie od lipca 2012 r. do czerwca 2022 r.

Wszelkie AKTUALNOŚCI oraz ZAPOWIEDZI
znajdziecie Państwo na nowej odsłonie strony:

www.dklsm.pl

ZAPRASZAMY

 

Koncert
w środę 6 grudnia 2017 r. o godz. 18.00

Bilet – 10 zł      BILETÓW BRAK

Koncert arii i duetów operowych


Wieczór w operze V

Wykonawcy:
Anna Barska – sopran, Aleksandra Bubicz-Mojsa – sopran,
Mariola Zagojska – sopran, Robert Mojsa – tenor,
Patrycjusz Sokołowski – bas
 Agnieszka Szulc-Brzyska – fortepian, Natalia Kozub – skrzypce
Solistki Świdnickiego Zespołu Baletowego pod dyr. Beaty Kamińskiej

Sandra Czaplicka, Wojciech Pyszniak – taniec

W programie arie i duety z oper:
Uprowadzenie z Seraju, Cosi fan tutte, Wesele Figara, Czarodziejski flet, Tosca, Trubadur, Rigoletto

Prowadzenie – Ewa Hadrian

ulotka.pdf

 

 

Anna Barska – sopran. Śpiewaczka operowa obdarzona lirycznym głosem sopranowym o szlachetnym, ciepłym brzmieniu.
Urodzona w 1981 r. w Lublinie. Tutaj też rozpoczęła swoją edukację muzyczną w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w klasie fortepianu, otrzymując dyplom muzyka instrumentalisty. Ponadto absolwentka Instytutu Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w klasie dyrygentury chóralnej. W 2010r. ukończyła z wynikiem bardzo dobrym studia na Wydziale Wokalno–Aktorskim Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Skubis–Kalemby.
Podczas studiów muzycznych brała udział w koncertach kameralnych, spektaklach operowych. W 2010 r. kreowała postać Almireny w operze „Rinaldo” Georgesa Friedricha Haendla w ramach V Festiwalu im. Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego.
Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na Kursie Wokalnym w Krynicy i mistrzowskich kursach prof. Ryszarda Karczykowskiego i prof. Alicji Słowakiewicz–Wolańskiej.
Artystka wykonuje muzykę wokalną różnych epok i stylów. W swoim repertuarze posiada utwory z gatunku muzyki sakralnej, oratoryjno–kantatowej, operowej, operetkowej oraz pieśniarskiej. Oprócz działalności artystycznej zajmuje się także prowadzeniem zajęć z zakresu indywidualnej oraz zbiorowej emisji głosu.

Aleksandra Bubicz-Mojsa – sopran koloraturowy
Dysponuje głosem koloraturowym. Ukończyła studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie śpiewu ad. Bożeny Porzyńskiej. Po studiach kontynuowała naukę u cenionych artystów, jak Ingrid Kremling, Zdzisława Donat, Ileana Cotrubas, Julia Hamari, Roland Hermann, Kałudi Kałudow, Andreas Orlowitz. Brała udział w licznych kursach wokalnych, m.in. London Master Classes, Schleswig – Holstein Musik Festival, Rheingau Musik Festival. W latach 1993-2013 solistka Warszawskiej Opery Kameralnej. Z tym zespołem wielokrotnie występowała w przedstawieniach operowych, kreując główne role, m.in. w operach W. A. Mozarta; „Czarodziejski flet”, partia Królowej Nocy, „Dyrektor teatru”, partia Madame Herz, „Uprowadzenie z Seraju”, partia Blondy. W latach 1998-2012 uczestniczyła w licznych zagranicznych tournee WOK (Niemcy, Francja, Szwajcaria, Hiszpania, Holandia, Liban, Japonia). W latach 2004–2007 współpracowała z Operą Narodową w Rydze na Łotwie, gdzie wykonywała partię Królowej Nocy. W latach 2006-2010 wielokrotnie występowała także w tej roli na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie biorąc udział w spektaklu „W krainie Czarodziejskiego fletu”. W swym dorobku posiada bogaty repertuar oratoryjno-kantatowy, m.in. „Exsultate Jubilate” W. A. Mozarta, „Stabat Mater” G. B. Pergolesiego, „Te Deum” M. A. Charpentiera, „Gloria” A. Vivaldiego i in. Występowała z wieloma orkiestrami i zespołami oraz chórami Warszawy, Lublina, Wrocławia, Krakowa, Torunia, Wałbrzycha, Płocka, Łodzi, Bytomia i innych miast Polski. Współpracowała z takimi dyrygentami jak: Mieczysław Nowakowski, Tadeusz Wicherek, Ruben Silva, Tadeusz Karolak, Łukasz Borowicz, Przemysław Stanisławski, Dariusz Mikulski, Andrzej Knap, Kai Bumann, Tomasz Bugaj i inni. W październiku 2015 roku wystąpiła na koncercie arii i pieśni w The Schubert Society of Britain w Londynie, we wrześniu i październiku 2016 w Lublinie (V Międzynarodowy Festiwal Andrzeja Nikodemowicza) a w listopadzie 2016 we Lwowie (Muzeum Salomei Kruszelnickiej).
Posiada wiele nagrań płytowych oraz nagrania telewizyjne. Poza działalnością artystyczną, śpiewaczka zajmuje się również pracą naukowo-dydaktyczną. W roku 2009 otrzymała stopień doktora habilitowanego sztuki w dyscyplinie artystycznej wokalistyka. W latach 1997–2011 była pracownikiem naukowo-dydaktycznym Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie, pełniąc także funkcję kierownika Zakładu Kształcenia Wokalnego. Od października 2011 prowadzi klasę śpiewu solowego na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, gdzie obecnie pracuje na stanowisku profesora nadzwyczajnego

Mariola Zagojska – absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, w której pod kierunkiem prof. Michaliny Growiec ukończyła studia wokalno-aktorskie z oceną celującą. Swoje umiejętności doskonaliła na mistrzowskich kursach wokalnych, m.in. u prof. Alison Pearce, gdzie zdobyła specjalne wyróżnienie.
Jest laureatką V Konkursu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej (II miejsce) oraz nagrody specjalnej za wykonanie pieśni K. Szymanowskiego. Debiutowała partią Cześnikowej w Strasznym Dworze S. Moniuszki w Operze Śląskiej w Bytomiu w maju 2002 r. a kolejne jej role to: Saffi w Baronie cygańskim J. Straussa, Micaela w Carmen G. Bizeta, Jadwiga w Strasznym dworze S. Moniuszki, Sylva w Księżniczce Czardasza I. Kalmana, Fiordiligi i Hrabina w Amadeuszu P. Shaffera w Teatrze Muzycznym w Lublinie.
W swoim dorobku posiada nagrania radiowe (Stabat Mater K. Szymanowskiego, Program II PR) oraz telewizyjne: (Lutosławski – dyskretny twórca szlagierów oraz Lutosławski i Rogowski – opusy lekkie i poważne TV Polonia i TV3). Podczas licznych festiwali muzycznych m.in.: w Pradze i Zakopanem (Atma), prezentuje najczęściej pieśni swego ulubionego kompozytora K. Szymanowskiego.
Mariola Zagojska w latach 2010-2013 pełniła funkcję dyrektora Festiwalu Spotkań Kultur Caper Lublinensis, organizowanego przez Filharmonię im, H. Wieniawskiego w Lublinie, prezentując cykle koncertów : Nałęczowskie Divertimento, Sanus per Artem, Europa – mała ojczyzna Braci Wieniawskich, Czas Mazurka, Vipy – Dzieciom i  wiele innych. Jest również inicjatorką i autorką cykli muzycznych audycji edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, które prowadzi nieprzerwanie w placówkach oświatowych od 1997 roku do chwili obecnej. Podczas tych kameralnych koncertów, jako „Pani Muzyka”, odkrywa przed najmłodszą widownią sekrety instrumentów muzycznych, zaprasza w muzyczne podróże dookoła świata, rozbudzając potrzeby uczestnictwa w życiu kulturalnym oraz kształtując gusta i wrażliwość estetyczną widzów. Działalność „Pani Muzyki” ma również za zadanie wyrównywanie szans w dostępie do edukacji, uczestnictwa w kulturze i twórczości artystycznej dzieci i młodzieży. Mariola Zagojska jest także autorką i wykonawczynią muzycznych spotkań dla seniorów, których pierwszy cykl, zainicjowany przez Stowarzyszenie Wspierania Kultury Rondo, odbył się w 2014 roku w klubie Miniatura (filia DK Czechów).
Jako matka piątki dzieci, zwróciła uwagę na potrzebę wzbogacenia oferty artystycznej i kulturalnej Lublina, dostosowanej do potrzeb najmłodszej publiczności, stąd zrodziły się pomysły wielu autorskich widowisk, koncertów edukacyjnych oraz spektakli muzycznych we współpracy z cenionym reżyserem i scenarzystą Jerzym Turowiczem, m.in.: Polskie tańce narodowe, Piękna nasza Polska cała (realizowanie od 2002 r.), Historia tańca, Lublin – moje miasto – miasto trzech kultur, Mój przyjaciel Fryderyk Chopin, Jaś i Małgosia, Czerwony Kapturek – zupełnie nowa historia (musical dla dzieci), Kozucha Kłamczucha, Pastorałka, Kajtuś Czarodziej, opera – Legenda o czarciej łapie, Tuwimowo – czyli bajkowa kraina pana Juliana, O krasnoludkach i sierotce Marysi.
Mariola Zagojska od 1984 roku nieprzerwanie prowadzi działalność koncertową i pedagogiczną, jako nauczyciel dyplomowany, oraz ekspert w dziedzinie wokalistyki, współpracując ze Szkoła Muzyczną I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie, gdzie prowadzi klasę śpiewu solowego, oraz z Akademią Teatralno–Wokalną Jerzego Turowicza. Za swoją działalność otrzymała od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.

Robert Mojsa – tenor
Jest absolwentem Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Kazimierza Pustelaka (dyplom z wyróżnieniem w 2004 roku), jak również magistrem chemii (dyplom z wyróżnieniem, Filia Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku, 1995 r.). Dokształcał się na mistrzowskich kursach wokalnych Ryszarda Karczykowskiego, Petera Tschaplika, Kałudi Kałudowa, Jerzego Artysza i Romana Werlińskiego. Zadebiutował na scenie partią Haliate w wystawionej w Akademii Muzycznej w Warszawie operze Haendla „Sosarme” (2000 r.). W 2001 r. odbył tournée koncertowe z Filharmonią Świętokrzyską po krajach Beneluksu śpiewając „Requiem” Mozarta. W roku 2002 dał solowy recital pieśni na Festiwalu „Le Sonorità Riservate” w Sassari (Włochy). W 2003 tenor współpracował z Operą Piastowską, wykonując partię Abdalla w operze „Nabucco” na tournée krajowym (Zielona Góra, Opole, Wrocław) pod batutą Marka Tracza. Artysta zaśpiewał również premierę „Requiem f-moll” Michała Szulika w niemieckim Überlingen. Rok 2006 to współpraca z łódzkim Teatrem Muzycznym oraz tournée koncertowe po Niemczech z operą „Czarodziejski flet” Mozarta. W tym samym roku wykonał partie tenorowe w „Mszy Koronacyjnej” oraz „Spaur-Messe” (Katedra Lubelska). W lipcu 2007 śpiewak wykonał w Olsztynie „Wielką Mszę h-moll” J. S. Bacha pod batutą Janusza Wilińskiego. Listopad 2009 przyniósł koncert muzyki religijnej w Katedrze Zamojskiej w ramach „Triduum Caecilianum”. W marcu 2010 zaśpiewał w Lublinie kantatę J. S. Bacha „Bleib bei uns” w ramach Festiwalu „Wielkopostne śpiewanie”. W latach 2006-2015 brał udział w koncertach patriotycznych organizowanych w Muzeum Niepodległości w Warszawie, a w 2008 r. w Auli KUL-u w Lublinie. W latach 2004–2008 artysta był solistą Warszawskiej Opery Kameralnej. Z Operą tą miał szereg występów w kraju (m.in. Festiwal Mozartowski) i za granicą (tournée po Japonii, Niemczech, Francji, występy w Libanie i inne). Podczas pracy w tej instytucji przygotował wiele partii z oper Mozarta, Rossiniego i Donizettiego. Ostatnio koncertował m.in. w Akademii Muzycznej w Łodzi (koncert pieśni, arii i duetów pt. „Sole e amore”, maj 2014), w The Schubert Society of Britain w Londynie (październik 2015, koncert arii i pieśni), w Lublinie (wrzesień 2016, V Międzynarodowy Festiwal Andrzeja Nikodemowicza) i we Lwowie (listopad 2016, Muzeum Salomei Kruszelnickiej).
Artysta posiada stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej wokalistyka oraz doktora nauk chemicznych. Od 2015 r. naucza śpiewu solowego i emisji głosu w Instytucie Muzyki Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie.

Patrycjusz Sokołowski
Studia na Wydziale Wokalnym ukończył w Akademii im. Fryderyka Chopina w Warszawie w 2005 r. pod kierunkiem prof. Włodzimierza Zalewskiego. Na scenie zadebiutował w grudniu 2001 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w akademickim przedstawieniu Eugeniusz Oniegin P. Czajkowskiego jako Zarecki i Rotmistrz. Wystąpił w studenckich przedstawieniach oper: G.F. Haendela Juliusz Cezar jako Ptolomeusz (2002 r.) i w Weselu Figara W. A. Mozarta – jako Figaro (2004 r.).
W sezonie 2002/2004 występował z zespołem Estrady Kameralnej Filharmonii Narodowej w operach J. Haydna Aptekarz w tytułowej roli oraz jako Colas w Bastien und Bastienne W. A. Mozarta. W 2003 r. został solistą Warszawskiej Opery Kameralnej. W grudniu 2003 r. zadebiutował partią Ojca, Petera w operze Hänsel und Gretel E. Humperdincka na scenach teatrów Niemiec i Szwajcarii. W kwietniu 2004 r. wziął udział w prapremierowym wykonaniu i nagraniu płyty z Pasją wg św. Mateusza Krzysztofa Knittela. 3 kwietnia 2005 r. w kościele św. Anny w Warszawie, śpiewał Requiem W.A. Mozarta, które było transmitowane przez TVP. Ważnym wydarzeniem dla młodego artysty było wykonanie IX Symfonii Ludwiga van Beethovena w Filharmonii Narodowej w Warszawie w kwietniu 2004 r. z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. Podczas Festiwalu Moniuszkowskiego 2005 r. w Białymstoku śpiewał partię Dżęgi z opery Jawnuta S. Moniuszki. W grudniu 2007 r. został zaproszony do udziału w koncercie z Madame Emmą Kirkby, wykonał Magnificat J. S. Bacha w studiu Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego w Warszawie.
Od września 2005 r. jest solistą Teatru Muzycznego w Lublinie. Występuje jako Sarastro w Małym czarodziejskim flecie W. A. Mozarta. Don Giovanni, Figaro w Amadeuszu wg sztuki Petera Schaeffera do muzyki W. A. Mozarta. Don Basilio, Fiorello, Oficer w Il barbiere di Siviglia G. Rossiniego, Morales w Carmen G. Bizeta. Skołuba w Strasznym dworze S. Moniuszki, Markiz d’Obigny w Traviacie G.Verdiego. Feri w Księżniczce Czardasza Emmericha Kalmana. Pijaczek w Ptaszniku z Tyrolu Karla Zellera, Dr Blind oraz Ivan w Zemście nietoperza J. Straussa. Cascada w Wesołej wdówce F. Lehara. Policjant w Skrzypku na dachu J. Bocka.
W sierpniu 2009 r. został laureatem I Letniej Akademii Śpiewu w Gdańsku, a we wrześniu 2009 r. laureatem Konkursu Złote Głosy Mazowsza w Warszawie. Od tamtego czasu jest promowany przez agencję artystyczną Impressio Art Management, dzięki której jest zapraszany do koncertów z wybitnymi polskimi artystami. W grudniu 2010 r. zadebiutował w Operze NOVA w Bydgoszczy w przedstawieniu L’elisir D’amore Gaetano Donizettiego jako Dulcamara pod batutą Jerzego Wołosiuka w reżyserii Krzysztofa Nazara. Od tego czasu nawiązał współpracę z Operą NOVA w Bydgoszczy i w kwietniu 2011 r. zaśpiewał premierę La Bohème Giacomo Pucciniego pod batutą Andrzeja Knapa w reżyserii Macieja Prusa jako Alcindoro.
W marcu 2015 r. zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie w przedstawieniu Rigoletto G. Vergiego, w którym w roli tytułowej wystąpił Andrzej Dobber pod batutą Carlo Montanaro.
Od października 2011 r. jest aktorem Teatru Kameralnego w Lublinie, gdzie występuje w Czarodziejskim ogrodzie Francesa Burnetta jako ogrodnik Ben Weatherstaff. W swojej dotychczasowej pracy miał okazję pracować z wybitnymi reżyserami: Maciejem Prusem, Waldemarem Zawodzińskim, Robertem Skolmowskim, Jitką Stokalską,  Anette Leistensschneider, Andrzejem Rozhinem, Zbigniewem Czeskim oraz dyrygentami: Janem Krenzem, Piotrem Sułkowskim, Andrzejem Knapem, Jacekiem Bonieckim, Pawełem Kos-Nowickim, Alanem Urbankiem, Arturem Wróbelem, Tomaszem Radziwonowiczem, Ryszardem Zimakiem, Janem Miłoszem Zarzyckim, Andrzejem Borzymem juniorem, Ryszardem Dudkiem, Agnieszka Duczmal, Aliną Kowalska – Pińczak, Michałem Klauzą, Jerzym Wołosiukiem.

Agnieszka Schulz-Brzyska, pianistka koncertująca w kraju i za granicą. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Kazimierza Gierżoda oraz kameralistyki prof. Mai Nosowskiej. Kształciła się również u Tatiany Szebanowej, Jean-Claude’a van den Eydena, Oliviera Gardona oraz Ryszarda Baksta; miała również okazję doskonalić swoją interpretację utworów Witolda Lutosławskiego pod okiem samego Mistrza. Ma na koncie liczne występy z lubelskimi zespołami kameralnymi. Towarzyszy instrumentalistom oraz wokalistom na koncertach i konkursach (wśród nich Międzynarodowy Konkurs im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie), otrzymując nagrody i wyróżnienia dla akompaniatora. Jej repertuar obejmuje utwory solowe i kameralne od baroku po muzykę współczesną.

Natalia Nikitina Kozub – skrzypaczka solistka Filharmonii Lubelskiej, studia muzyczne ukończyła w klasie prof. L. Oniszczenko we Lwowskim Konserwatorium im. Mykoły Łysenko. W roku 2005 ukończyła Studia Podyplomowe na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w  Warszawie w  zakresie kameralistyki w  klasie prof.  Mai Nosowskiej. Od 1991 roku pracuje w  orkiestrze Filharmonii Lubelskiej jako solistka, równocześnie prowadzi klasę skrzypiec w  Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I  i  II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Uczniowie jej odnoszą liczne sukcesy na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Natalia Kozub jest zapraszana jako wykładowca kursów mistrzowskich; IX Summer Seaside Music Courses in Łeba Poland. Bardzo aktywnie udziela się jako solistka oraz kameralistka. Jest założycielką następujących zespołów kameralnych: Kwartet Fletowy, Trio Con Tenerezza, Lubelska Orkiestra Kameralna, Kwartet „Concerto” uczestnicząc w prestiżowych imprezach i  cyklach koncertów: Koncerty Prezydenckie, Koncerty Zamkowe, festiwal Nałęczowskie Divertimento. Obok muzyki klasycznej z  powodzeniem i  wielką pasją realizuje się na gruncie muzyki rozrywkowej oraz scenicznej.

 

Archiwa
RELACJE FILMOWE
PLAYZapraszamy do oglądania relacji filmowych z wydarzeń jakie odbyły się w Domu Kultury LSM. ***
Realizacja filmów Zenon Krawczyk
Prowadzenie strony - Marek Dybek  Marek Dybek / KmBk-STUDIO   /    Powered by WordPress Platform
ul. Konrada Wallenroda 4a        20-607 Lublin
tel. 81 743 48 29
dom.kultury@spoldzielnialsm.pl
Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Bez tych plików serwis nie będzie działał poprawnie. W każdej chwili, w programie służącym do obsługi internetu, można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. .

Zapoznałem się z informacją