Koncert
w piątek 22 lutego 2019 r. o godz. 18.00
Bilet – 10 zł
Koncert twórczości legend
polskiego jazzu i piosenki
Komeda – Młynarski PROJECT
MAGDALENA STOPA TRIO
Wystąpią:
Rafał Czarnacki – piano, Michał Lewartowicz – quitar
Valeria Damaszenko – vocal, Anna Matejek-Szpinda – vocal
Magdalena Stopa – vokal
Koncert składający się z piosenek niezwykłego artystycznego teamu – muzyka legendarnego Krzysztofa Komedy, jednego z najwybitniejszych kompozytorów muzyki filmowej, pianisty jazzowego, twórcy znanych na całym świecie standardów jazzowych jak: „Rosemary’s Baby” czy „Nim wstanie świt” oraz Wojciecha Młynarskiego – niezapomnianego autora tekstów piosenek, satyryka, artysty kabaretowego. Piosenki ujęte w koncercie to najbardziej znane kompozycje ze znakomitymi, ponadczasowym tekstami, jak i ilustrującymi bogate artystycznie lata 60-te i 70-te.
To zaproszenie do krainy wzruszeń, wspomnień, wiedzy o człowieku i melancholii. To zaduma nad tym co przemijające, a równocześnie niezwykle trwałe, niezapomniane.
Magdalena Stopa – wokalistka, kompozytorka, solistka w zespole „Razem za Jezusem”, dyrygentka w „Gospeople”, od 2003 r. wykładowca na Wydziale Artystycznym Jazz i Muzyka Estradowa UMCS w Lublinie. W 2018 r. utworzyła „Lublin voices”, z którym wystąpiła na lubelskmi koncercie z legendarnym Bobby Mc Ferrinem, twórcą i wykonawcą najbardziej popularnego światowego przeboju – „Don’t worry, be happy”.
Rafał Czrnacki – jeden z liderów – współzałożyciel zespołu „Heaven up”, oraz jego dyrygent, pianista, kompozytor. Bierze udział w licznych projektach muzycznych w Lublinie i calej Polsce.
Michał Lewartowicz – gitarzysta, kompozytor, pedagog. Twórca muzyki i autor piosenek do spektakli studenckiego teatru „Stopa”, teatru „Proscenian” oraz akademickiego teatru UMCS dwukrotny laureat nagrody indywidualnej na międzynarodowym konkursie jazzowym „europejskie integracje muzyczne”.
Valeria Damaszenko – studentka II roku wokalistyki jazzowej Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie. Brała udział w projekcie „Circle songs” towarzysząc na scenie Bobby’emu Mc Ferrinowi w 2018 r. Koncertowała również prezentując repertuar Kaliny Jędrusik.
Anna Matejek-Szpinda – wokalistka, mgr psychologii i ukrainistyki. Członkini zespołu wokalno-instrumentalnego „Boże stopy”, „Stopa sound”. Przez szereg lat występowała w Polsce i za granicą w „Lolek Uorkiestra”.
***
Krzysztof Komeda, właśc. Krzysztof Trzciński (ur. 27 kwietnia 1931 w Poznaniu, zm. 23 kwietnia 1969 w Warszawie) – polski kompozytor i pianista jazzowy, twórca znanych na całym świecie standardów jazzowych i muzyki filmowej. Pionier jazzu nowoczesnego w Polsce. Najczęściej występował z własnym sekstetem (założonym w 1956). Napisał muzykę do 65 filmów. Pierwszym filmem zilustrowanym muzycznie przez Komedę była etiuda filmowa Romana Polańskiego Dwaj ludzie z szafą (1958), ostatnim zaś również film tego reżysera – Dziecko Rosemary (USA, 1968), ze słynną „Kołysanką” jako motywem przewodnim. Z wykształcenia lekarz laryngolog.
Jako muzyk jazzowy wywarł istotny wpływ na ukształtowanie się oryginalnego stylu, określanego jako polska szkoła jazzu, który już po tragicznej śmierci artysty miał wpływ na rozwój międzynarodowej sceny jazzowej, zwłaszcza awangardy lat 70. XX wieku skupionej wokół wydawnictwa ECM.
Mieszkał m.in. w Częstochowie, Wałbrzychu, Ostrowie Wielkopolskim (matura w 1950 r. w I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kompałły i Wojciecha Lipskiego), brał udział w spotkaniach „Klubu Muzyki i Poezji” i Poznaniu (studia medyczne).
Wojciech Marian Młynarski (ur. 26 marca 1941 w Warszawie, zm. 15 marca 2017 tamże) – polski poeta, reżyser i wykonawca piosenki autorskiej, satyryk, artysta kabaretowy, autor tekstów piosenek i librett, tłumacz, znany przede wszystkim z autorskich recitali; członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich. Przez niektórych autorów uznawany za najwybitniejszego twórcę tekstów w powojennej historii kabaretu literackiego w Polsce.
Debiutował w początku lat 60. w studenckim kabarecie klubu „Hybrydy”, był autorem i reżyserem dwóch programów kabaretu: „Radosna gęba stabilizacji” (1962) oraz „Ludzie to kupią” (1963).
Swoje piosenki wykonywał sam, jednak wiele z nich zyskało rozgłos w wykonaniu innych wykonawców, m.in. zespołu Raz, Dwa, Trzy, zespołu Alibabki, Michała Bajora, Hanny Banaszak, Ewy Bem, zespołu 2 plus 1, Haliny Frąckowiak, Edyty Geppert, Anny German, Ireny Jarockiej, Kaliny Jędrusik, Krystyny Konarskiej, Haliny Kunickiej, Krzysztofa Krawczyka, Dany Lerskiej, Grażyny Łobaszewskiej, Alicji Majewskiej, Krystyny Prońko, Łucji Prus, zespołu Quorum, Maryli Rodowicz, Ireny Santor, zespołu Skaldowie, Jaremy Stępowskiego, Janusza Szroma, Grażyny Świtały, Agnieszki Wilczyńskiej, Zbigniewa Wodeckiego, Macieja Maleńczuka i Andrzeja Zauchy.
Był autorem przekładów piosenek z musicali: Kabaret, Jesus Christ Superstar i Chicago. Na scenie Teatru Ateneum realizował również programy autorskie poświęcone wybitnym artystom i twórcom, m.in.: Brelowi, Hemarowi, Ordonównie oraz Wysockiemu, jak również Brassensowi – w Teatrze Rampa (częściowy przekład, scenariusz, reżyseria). Należał również do rady programowej Teatru Rozmaitości.
pl.wikipedia.org