Koncert odbędzie się
w poniedziałek 2 marca 2020 r. o godz. 18:00
Wstęp wolny
DOMINIKA SZLEZYNGER
Jest absolwentką studiów pianistycznych na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Krakowie, które ukończyła w 2004 roku i otrzymała dyplom magistra sztuki. W 2010 roku ukończyła także studia podyplomowe w Haute Ecole de Musique w Genewie.
Podczas swojej edukacji pracowała pod kierunkiem: prof. Andrzeja Jasinskiego, Andrzeja Pikula, Cristina Frosini, Emanueli Piemonti i Eugène Moguilevskiego.
Najważniejsze osiągnięcia to: III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Gaillard we Francji w 1998 roku, główna nagroda na Konkursie Muzyki Współczesnej w Warszawie w 1999 roku. Jest również finalistką Międzynarodowego Konkursu w Tournay w Belgii w 2004 roku, III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Gussago-Brescia we Włoszech w 2010 roku oraz I nagrody na Międzynarodowym Konkursie Rassegna Mendelssohn w Alassio, a także laureatką wyróżnień i nagród na kilku ogólnopolskich konkursach, m.in. Warszawa 1998, EPTA Kraków 1997, Konkurs Dziennikarzy „Pod Gruszką”, Krakow 1999.
Zapraszana była przez międzynarodowe festiwale oraz stowarzyszenia w różnych krajach, m.in. w 1995 roku jako solistka wykonała Koncert D-dur Haydna z orkiestrą Państwowej Szkoły Muzycznej w Krakowie pod dyrekcją prof. Stanisława Krawczyńskiego, w 1999 roku cykl koncertów dla Chopin Society w Sydney w Australii, w 2000 roku na Zamku Królewskim w Warszawie dla Fundacji im. Stefana Batorego.
W ramach koncertów w Ratuszu (Hotel de ville) w Tourney, w 2004 roku wykonała Błękitną Rapsodię Gershwina z Orkiestrą Miasta Tourney w Belgii pod dyrekcja Christiana Chuffarda, w 2006 roku zainaugurowała festiwal im. Karola Szymanowskiego w Willi Atma w Zakopanem oraz na festiwalu Appuntamenti Musicali w Como we Włoszech wykonała recital chopinowski poświęcony papieżowi Janowi Pawłowi II, a w 2010 roku cykle koncertów z orkiestrą Madeleine z Genewy pod batutą Theo Gafnera, koncertów Società dei Concerti w Mediolanie, koncerty te spotykały się z entuzjastycznym przyjęciem tak melomanów jak i krytyków muzycznych.
Jest regularnie zapraszana przez prestiżowe instytucje, m.in. Towarzystwo im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Muzeum Narodowe w Grenoble, Polincontri w Turynie, Musée de musique w Grenoble, Sali Audytorium CERN w Genewie, audytorium Orfeusz i Politechniki w Turynie. Wielokrotnie występowała m.in. w Teatrze „Bonci’’ oraz Conservatorio di Musica w Cesena, Teatr „Elfo” w Mediolanie, Centrum Kultury na Al. Jerozolimskich w Warszawie oraz w Steinway Hall w Lozannie, w Sali Merostwa Collonge-Bellerive w Genewie uzyskując pozytywne recenzje w prasie (m.in. Dziennik Polski, Gazeta Krakowska, Quotidien Jurassien, Tygodnik Podhalański, Tessiner Zeitung, Corriere della Sera, Corriere del Ticino).
URSZULA ŚWIERCZYŃSKA urodziła się w Lublinie. Ukończyła Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną st. Podstawowego i Licealnego im. Karola Lipińskiego w Lublinie. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Ukończyła studia magisterskie na dwóch wydziałach : Grę na instrumencie – fortepian, pod kierunkiem prof. Joanny Domańskiej na Wydziale II Wokalno-Instrumentalnym, kształcąc się wówczas z zakresu kameralistyki w klasie prof. Urszuli Stańczyk. Pianistka ukończyła także studia magisterskie na Wydziale I Kompozycji, Teorii i Edukacji Muzycznej. W zakresie dyrygentury kształciła się w klasie prof. Piotra Warzechy, propedueutykę kompozycji i kontrapunkt studiowała pod kierunkiem prof. Józefa Świdra. Twórczości muzycznej Ludomira Michała Rogowskiego dedykowała swoje dwie prace magisterskie na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Ukończyła równolegle Akademię Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu – studia licencjackie na Wydziale II Instrumentalnym pod kierunkiem prof. Zdzisławy Rychlewskiej. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich m.in. prof. Andrzeja Pikula, prof. Józefa Stompla, prof. Kevina Kennera, prof. Marcina Tadeusza Łukaszewskiego, prof. Beaty Bilińskiej, prof. Michała Szczepańskiego, prof. Piotra Klajna. Przez trzy lata podczas studiów kształciła się również jako organistka pod kierunkiem prof. Moniki Dąbrowskiej-Beuzelin oraz prof. Władysława Szymańskiego. Członek Towarzystwa im. Mariana Sawy oraz Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków. Pianistka posiada w dorobku prestiżowe koncerty w kraju i za granicą na festiwalach o zasięgu międzynarodowym (Niemcy, Czechy, Francja, Szwajcaria). Pasjonuje się odkrywaniem zapomnianej muzyki polskiej przede wszystkim Ludomira Michała Rogowskiego i Aleksandra Zarzyckiego. Artystka posiada w swym dorobku nagrania radiowe oraz telewizyjne, liczne prawykonania muzyki polskiej, publikację dotyczącą analizy etiud fortepianowych Fryderyka Chopina i Mariana Sawy (wyd. Chopin University Press). Pianistka występowała podczas międzynarodowych konferencji naukowych: koncert w auli Uniwersytetu Śląskiego projekt „Wpływ kultury artystycznej XIX i XX wieku na kształtowanie się postaw obywatelskich w Polsce”, podczas XVIII Lubelskiego Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego zorganizowanym przez Filharmonię Lubelską, wzięła udział w festiwalach Caper Lublinensis i Europa Mała Ojczyzna Braci Wieniawskich w Lublinie, wystąpiła jako solistka i kameralistka z okazji przekazania Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego spuścizny kompozytorskiej prof. Mariana Sawy oraz podczas Konferencji Naukowo-Artystycznej Pulchritudo multiplex est wokół twórczości Mariana Sawy, prawykonania utworów prof. Mariana Sawy w sali koncertowej UMFC. Pianistka prezentowała utwory Ludomira Michała Rogowskiego podczas koncertów :
2002 Klub Muzyki i Literatury we Wrocławiu
2004 Trybunał Koronny w Lublinie – Galeria na Prowincji
2005 Konsulat Generalny w Kolonii
2005 Sałustowicz Galerie w Bielefeld
2005 Fundacja Willa Polonia Ludomir Michał Rogowski In Memoriam
2008 Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach
2010 Pałac Małachowskich w Nałęczowie
2013 Trybunał Koronny w Lublinie
2014 XVIII Lubelskie Forum Sztuki Współczesnej im. Witolda Lutosławskiego, Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, UMCS
2015 Koncert w 100 rocznicę urodzin Zygmunta Jana Rumla w Bibliotece im. Zygmunta Jana Rumla w Warszawie
2016 Pałac Mieroszewskich- Towarzystwo Przyjaciół Będzina
2017 cykl koncertów Odkrywamy Zapomniane pod patronatem Prezydenta Miasta Lublin dr Krzysztofa Żuka w DDK Węglin
2017 Pałac książąt Radziwiłłów w Nieborowie
2018 Ludomir Michał Rogowski In Memoriam sala widowiskowa Domu Kultury LSM
2019 siedziba Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie
2019 Koncert w 200 rocznicę urodzin Stanisława Moniuszki i 65 rocznicę śmierci Ludomira Michała Rogowskiego w Domu Kultury LSM
2019 Nowy Świat Muzyki w Warszawie
2019 Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego