Koncert
w piątek 28 lutego 2020 r. o godz. 18.00
Bilet – 20 zł
Koncert twórczości legend polskiego jazzu i piosenki
Komeda – Młynarski PROJECT
MAGDALENA STOPA TRIO
Wystąpią:
Rafał Czarnacki – piano, Michał Lewartowicz – quitar
Anna Matejek-Szpinda – vocal, Magdalena Stopa – vokal
Gościnnie – GOSPEOPLE
Repertuar składa się z kompozycji wybitnego polskiego kompozytora muzyki filmowej o światowej sławie – Krzysztofa Komedy. Do tej właśnie muzyki po latach słowa napisał legendarny tekściarz, kabareciarz, a także wykonawca piosenek – Wojciech Młynarski, tworząc swoisty – „Śpiewnik Komedy”.
Połączenie świeżości i talentu muzyków z geniuszem tandemu tych niepowtarzalnych autorów dają gwarancję niezwykłych przeżyć i doznań artystycznych.
Magdalena Stopa – wokalistka, kompozytorka, aranżerka, solistka „Razem za Jezusem”, dyrygentka „Gospeople”, założycielka i członkini zespołu „Boże Stopy” oraz projektu wokalno-instrumentalnego „Magdalena Stop’a Capella”. Od 2003 roku wykładowca Wokalistyki Jazzowej na Wydziale Artystycznym „Jazz i Muzyka Estradowa” UMCS w Lublinie. Od 2008 roku przez kilka lat współprowadziła w Zamościu „Warsztaty Gospel” oraz pierwsze Warsztaty Gospel w Kijowie. W 2018 roku została wytypowana przez Bobby McFerrina i utworzyła formację wokalną „LUBLIN VOICES”, składającą się z dwunastu najlepszych wokalistów woj. lubelskiego, która towarzyszyła Bobby’emu – legendarnemu wokaliście, znanemu dzięki przebojowi wszechczasów – „Don’t worry be happy”- podczas jego koncertu w Lublinie.
Zwyciężczyni plebiscytu Kuriera Lubelskiego na „Osobowość Roku 2019” w kategorii Kultura.
Rafał Czarnacki – pianista, aranżer, kompozytor, dyrygent, lider zespołu muzyki pop-gospel Heaven Up. Współpracował z takimi artystami jak: Mietek Szcześniak, Kasia Wilk, Stanisław Soyka, Kasia Dereń, Piotr Cugowski, Krzysztof Cugowski, Beata Kozidrak, Urszula, Grażyna Łobaszewska, Krzysztof Kiljański, Monika Kuszyńska, Beata Bednarz. Pianista w big bandach i orkiestrach (Tomasz Momot Orchestra, CHDK Big Band). Pracuje również jako producent. Absolwent Wydziału Artystycznego UMCS w Lublinie na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa, obecnie student Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na kierunku Jazz i Muzyka Estradowa.
Michał Lewartowicz – gitarzysta, kompozytor, pedagog, absolwent Szkoły Muzycznej II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie w klasie kontrabasu, Policealnego Studium Jazzu im. Henryka Majewskiego w Warszawie w klasie gitary jazzowej oraz studiów pedagogicznych o specjalności Animator i Menedżer Kultury na UMCS w Lublinie. Autor piosenek oraz twórca muzyki teatralnej. Dwukrotny laureat nagrody indywidualnej na międzynarodowym konkursie jazzowym „Europejskie Integracje Muzyczne” oraz laureat nagrody dla najlepszego instrumentalisty na XIV Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Literackiej „Jesień z Poezją”. Laureat Stypendium Artystycznego Prezydenta Miasta Lublin oraz Stypendium Artystycznego Marszałka Województwa Lubelskiego. Uczestnik i laureat festiwali muzycznych: FAMA, Jazzda, Krokus Jazz Festival, Niemen Non Stop, Świdnik Jazz Festival, Dragon Folk Fest, Oland Celtic Irish Music Festival, Festiwal Piosenki Studenckiej.
Anna Matejek-Szpinda. Swoją przygodę z muzyką rozpoczęła już jako dziecko śpiewając w chórach, scholach oraz zespołach wokalnych zajmujących czołowe miejsca w konkursach i festiwalach. Absolwentka Szkoły Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Zamościu w klasie wiolonczeli. Uczestniczka licznych warsztatów muzyki gospel. Ukończyła studia na Wydziale Humanistycznym oraz Wydziale Psychologii i Pedagogiki UMCS w Lublinie. Przez lata współpracowała z Agencją Artystyczną Capital z Zamościa jako wokalistka i konferansjerka. Wokalistka oraz menadżerka zespołu „Boże Stopy”, wokalistka takich formacji muzycznych jak: „Ale Babki”, „Magdalena Stopa’ Capella”, „Retro Squad”, Komeda-Młynarski Project”.
Krzysztof Komeda, właśc. Krzysztof Trzciński (ur. 27 kwietnia 1931 w Poznaniu, zm. 23 kwietnia 1969 w Warszawie) – polski kompozytor i pianista jazzowy, twórca znanych na całym świecie standardów jazzowych i muzyki filmowej. Pionier jazzu nowoczesnego w Polsce. Najczęściej występował z własnym sekstetem (założonym w 1956). Napisał muzykę do 65 filmów. Pierwszym filmem zilustrowanym muzycznie przez Komedę była etiuda filmowa Romana Polańskiego Dwaj ludzie z szafą (1958), ostatnim zaś również film tego reżysera – Dziecko Rosemary (USA, 1968), ze słynną „Kołysanką” jako motywem przewodnim. Z wykształcenia lekarz laryngolog.
Jako muzyk jazzowy wywarł istotny wpływ na ukształtowanie się oryginalnego stylu, określanego jako polska szkoła jazzu, który już po tragicznej śmierci artysty miał wpływ na rozwój międzynarodowej sceny jazzowej, zwłaszcza awangardy lat 70. XX wieku skupionej wokół wydawnictwa ECM.
Mieszkał m.in. w Częstochowie, Wałbrzychu, Ostrowie Wielkopolskim (matura w 1950 r. w I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kompałły i Wojciecha Lipskiego), brał udział w spotkaniach „Klubu Muzyki i Poezji” i Poznaniu (studia medyczne).
Wojciech Marian Młynarski (ur. 26 marca 1941 w Warszawie, zm. 15 marca 2017 tamże) – polski poeta, reżyser i wykonawca piosenki autorskiej, satyryk, artysta kabaretowy, autor tekstów piosenek i librett, tłumacz, znany przede wszystkim z autorskich recitali; członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich. Przez niektórych autorów uznawany za najwybitniejszego twórcę tekstów w powojennej historii kabaretu literackiego w Polsce.
Debiutował w początku lat 60. w studenckim kabarecie klubu „Hybrydy”, był autorem i reżyserem dwóch programów kabaretu: „Radosna gęba stabilizacji” (1962) oraz „Ludzie to kupią” (1963).
Swoje piosenki wykonywał sam, jednak wiele z nich zyskało rozgłos w wykonaniu innych wykonawców, m.in. zespołu Raz, Dwa, Trzy, zespołu Alibabki, Michała Bajora, Hanny Banaszak, Ewy Bem, zespołu 2 plus 1, Haliny Frąckowiak, Edyty Geppert, Anny German, Ireny Jarockiej, Kaliny Jędrusik, Krystyny Konarskiej, Haliny Kunickiej, Krzysztofa Krawczyka, Dany Lerskiej, Grażyny Łobaszewskiej, Alicji Majewskiej, Krystyny Prońko, Łucji Prus, zespołu Quorum, Maryli Rodowicz, Ireny Santor, zespołu Skaldowie, Jaremy Stępowskiego, Janusza Szroma, Grażyny Świtały, Agnieszki Wilczyńskiej, Zbigniewa Wodeckiego, Macieja Maleńczuka i Andrzeja Zauchy.
Był autorem przekładów piosenek z musicali: Kabaret, Jesus Christ Superstar i Chicago. Na scenie Teatru Ateneum realizował również programy autorskie poświęcone wybitnym artystom i twórcom, m.in.: Brelowi, Hemarowi, Ordonównie oraz Wysockiemu, jak również Brassensowi – w Teatrze Rampa (częściowy przekład, scenariusz, reżyseria). Należał również do rady programowej Teatru Rozmaitości.