Wystawa towarzyszyła wielu prestiżowym festiwalom bluesowym w Polsce. Zawiera głównie koncertowe ujęcia czołowych amerykańskich muzyków bluesowych, ale nie brakuje też artystów brytyjskich i naturalnie polskich.
17 listopada 2021 r. o godz. 10:00 w Domu Kultury LSM odbędzie się część edukacyjna tegorocznej edycji Lublin Blues Session. W ramach finisażu wystawy fotografii pt. „Skrzyżowanie Bluesowych Dróg” zapraszamy Państwa na spotkanie z jej autorem – Zbyszkiem Jędrzejczykiem.
ZBYSZEK JĘDRZEJCZYK – Fotografia.
Ilustrowaniem muzyki zdjęciami, oraz fotografią w ogóle, zajmuję się od lat 70-tych, kiedy to pod okiem Marka Karewicza rozpocząłem edukację fotograficzną w Foto Klubie Riviera – Remont.
Fotografia, która mnie najbardziej interesowała, to reportaż muzyczny. Potem pojawił się również pejzaż i reportaż, uprawiane zarówno w kraju, jak i za granica.
W USA, w Nowym Jorku i w Salt Lake City współpracowałem stale ze środowiskiem jazzowym i bluesowym, oraz periodykami polonijnymi i branżowymi. Dużo fotografowałem na koncertach.
W latach 1986 – 1990 będąc w zarządzie Polish American Art Society, byłem w nim odpowiedzialny za sekcję foto – video. Brałem udział w szeregu zbiorowych, oraz kilku indywidualnych wystawach fotograficznych w Nowym Jorku, New Jersey i Kanadzie.
W tym też okresie miało miejsce kilka moich wystaw w SLC.
Po powrocie do kraju, zająłem się głównie fotografią muzyczną, zwłaszcza koncertową, oraz podjąłem stałą współpracę reportersko – dziennikarską z agencjami koncertowymi i wytwórniami płytowymi.
Od wielu lat współpracuję, a od roku 2012 jestem w zespole redakcyjnym fachowego kwartalnika bluesowego „Twój Blues”, gdzie piszę i również publikuję fotografie.
Moja wystawa „Skrzyżowanie Bluesowych Dróg” towarzyszyła wielu prestiżowym festiwalom bluesowym, np. „Jesień z Bluesem” w Białymstoku, „Lep Na Bluesa” w Józefowie, „Harmonijka Brigde” w Toruniu, czy „Bluestracje” w Chorzowie. Zawiera głównie koncertowe ujęcia czołowych amerykańskich muzyków bluesowych, ale nie brakuje tam artystów brytyjskich i naturalnie polskich. Cześć ekspozycji zajmują czarno – białe fotogramy z lat 70-tych, ilustrujące początki bluesa w Polsce.