poniedziałek 19 maja 2014 r.
o godz. 18.00
Koncert jazzu tradycyjnego
Śladami Louisa Armstronga
w wykonaniu zespołu
Traditional Jazz Revival
Słowo o sztuce polskiej po 56 roku
dr Elżbieta Matyaszewska
BILET – 10zł
Traditional Jazz Revival w składzie:
Andrzej Mazur – klarnet,
Zbigniew Zatorski - trąbka,
Tomasz Jusiak – banjo,
Wojciech Kopyciński - puzon
Anton Szaszkow - tuba
_______________________________
Andrzej Mazur – muzyk klarnecista
Urodził się w Lublinie, tutaj ukończył z wyróżnieniem Liceum Muzyczne i Państwową szkołę Muzyczną.
W latach 60. – jak większość jego kolegów ze środowiska muzycznego – uległ fascynacji jazzem tradycyjnym. W 1968 r. z kolegami Zbigniewem Zatorskim, Henrykiem Manią, Czesławem Wrzosem, Tadeuszem Ochalskim i Janem Ochalskim zainaugurowali koncertem działalność Lubelskiego Jazz-Klubu.
Od 1975 r. Andrzej Mazur jest solistą Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, także założycielem Lubelskiego Tria Stroikowego, Lubelskiej Filharmonii Kameralnej oraz zespołów Old Jazz Players i Traditional Jazz Revival. Przez wiele lat był członkiem Kapeli Zespołu Tańca Ludowego UMCS.
Jest laureatem Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych w Anconie – Włochy w 1978 r.
Zbigniew Zatorski podstawową Szkołę Muzyczną i Państwowe Liceum Muzyczne ukończył w Lublinie w roku 1970, w klasie prof. E. Drzazgi.
Studia muzyczne kontynuował w latach 1970-1974 w PWSM w Katowicach pod kierunkiem doc. A. Miczki na Wydziale Instrumentalnym, które ukończył z wynikiem bardzo dobrym.
W Katowicach uczestniczył w cyklicznych koncertach Śląskiej Trybuny Kompozytorów, także w VII Festiwalu „PRO MUSICA” w Częstochowie. W 1974 r. na Ogólnopolskim Konkursie Młodych Trębaczy w Pabianicach zdobył trzecią nagrodę. Efektem konkursu było zaproszenie przez Filharmonię Łódzką do koncertu oratoryjnego pod dyrekcją J. Przybylskiego. Brał udział również w Międzynarodowym Konkursie w Pradze, gdzie zakwalifikował się do ekipy reprezentującej Polskę. Był także wytypowany przez uczelnię katowicką do dwukrotnego uczestnictwa w Festiwalach Wagnerowskich w Bayreuth w latach 1973 i 1974, gdzie grał w międzynarodowych składach studenckiej orkiestry symfonicznej i zespołach kameralnych. Ponadto współpracował z Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia i Telewizji, z Orkiestrą Rozrywkowa I. Wikarka, z Orkiestrą Symfoniczną w Zabrzu, z Wydziałem Muzyki Rozrywkowej PWSM Katowice prowadzonym przez doc. Z. Kalembę.
Od 1975 r. jest pracownikiem Filharmonii Lubelskiej i uczestnikiem koncertów cyklicznych SPAM. W 1977 roku uczestniczył w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”.
W dniach 28-31 sierpnia 1978 r. brał udział w koncertach w Gandawie w Belgii w charakterze pierwszego trębacza orkiestry Polskiego Radia i Telewizji w Katowicach. Społecznie współpracuje od 1975 r. z Zespołem Tańca Ludowego UMCS i z orkiestrami dętymi Świdnika i Nałęczowa. Zajmuje się również pracą pedagogiczną w Państwowej Szkolr Muzycznej im. Tadeusza Szeligowskiego i na Wydziale Wychowania Muzycznego UMCS w Lublinie.
Tomasz Jusiak
Jest absolwentem Wychowania Muzycznego na UMCS. W ”Hit-Trio” gra na gitarze i klawiszach oraz śpiewa. Na co dzień można go spotkać w Teatrze Muzycznym w Lublinie, gdzie pracuje jako gitarzysta oraz w Ognisku Muzycznym „Midi”, w którym to uczy gry na gitarze. Współpracuje z wieloma zespołami muzycznymi z Lublina, nagrywa muzykę rozrywkową i orkiestrową oraz gra z przyjaciółmi w Trio Gitarowym muzykę typu „coctail bar”. Jest członkiem zespołu „Red shoes, czyli Boogie Band”.
Wojciech Kopyciński
Założyciel zespołu muzycznego „Hit-Trio”. w którym śpiewa gra na klawiszach oraz puzonie. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Warszawie. Podczas studiów grał w ”Big Warsaw Band” koncertując z takimi gwiazdami polskiej estrady, jak Ewa Bem, Hanna Banaszak i Zbigniew Wodecki. Po studiach grał w orkiestrze kurortowej „Popular Musik Ansamble” w Niemczech. Obecnie pracuje jako puzonista w Filharmonii Lubelskiej i gra w zespole jazzu tradycyjnego „Old Jazz Players”.
Anton Szaszkow– muzyk – tubista z wieloletnim doświadczeniem.
Ukończył Akademię Muzyczną w Mińsku (Białoruś) w klasie tuby. Pracował w symfonicznej orkiestrze Radia i Telewizji Białoruś (1992-1994) oraz Teatrze Wielkim Opery i Baletu w Mińsku (1994-1996). Od 1996 r. mieszka w Lublinie i pracuje w Filharmonii Lubelskiej. Brał udział w licznych międzynarodowych konkursach. Zajmuje się działalnością pedagogiczną. Od 13 lat prowadzi dziecięco-młodzieżową orkiestrę dętą w Motyczu pod Lublinem.
Elżbieta Matyaszewska, historyk sztuki, doktor nauk humanistycznych, publicystka, pracownik Instytutu Leksykografii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych oraz haseł do Encyklopedii Katolickiej. Czynnie współpracuje z Instytutem Sztuki KUL, Filharmonią Lubelską, Uniwersytetem Trzeciego Wieku i wieloma innymi instytucjami zajmującymi się propagowaniem kultury i sztuki.
Program koncertu:
• Stephen Foster – Swanee River
• Jimmy McHugh – On The Sunny Side Of The Street
• Jimmy McHugh – I Can’t Give You Anything But Love
• Jerry Herman – Hello, Dolly!
• Kurt Weill – Mack The Knife
• Maceo Pinkard – Sweet Georgia Brown
• Sholom Secunda – Bei Mir Bistu Shein
• Fats Waller – Honeysuckle Rose
• Louis Prima – Sing, Sing, Sing
• Gerald Marks – All Of Me
• Albert Ketèlbey – In a Persian Market
• Henryk Kuźniak – Ragtime „Va Bank”
• James Black – When The Saints Go Marching In
Bilet 10 zł