czwartek 5 czerwca 2014 r.
o godz. 18.00
Forum Kobiet Lublina
Lubelski Uniwersytet Drugiego Wieku
Koncert letni
z nutką skrzypiec
Wystąpią:
Monika Kukieła, Michaela Cichulska, Aniela Lembryk, Angelika Mucha, Damian Deleś – skrzypce
Alicja Habza, Dominika Mrówczyńska, Karol Furtak, Kamil Przygrodzki – fortepian
Wykonawcom będzie towarzyszyć Agnieszka Schulz-Brzyska – fortepian
W programie:
Wolfgang Amadeusz Mozart, Johann Nepomuk Hummel, Fryderyk Chopin, Emil Młynarski, Michał Kleofas Ogiński, Niccolò Paganini, Heinrich Ries, Fritz Kreisler, Maurycy Moszkowski
Wstęp wolny
To trzeci już koncert z cyklu, promującego młodych artystów, związanych z naszym miastem: jedni z racji urodzenia, inni po prostu przyjechali tu, by studiować. Są pełni zapału, nadziei i planów na przyszłość, a muzyka zajmuje w ich życiu ważne miejsce.
Tym razem usłyszymy najpiękniejsze utwory literatury skrzypcowej i fortepianowej, oraz transkrypcje znanych melodii. W sam raz, byśmy z dużą dawką dobrego nastroju mogli oczekiwać nadchodzącego lata.
________________________________
PROGRAM:
1. F. Chopin – Rondo c-moll op. 1
2. F. Chopin – Etiuda Ges-dur op. 25 nr 9
3. N. Paganini – Kaprys op. 1
4. W.A. Mozart – Marsz turecki KV 331
5. J.N. Hummell – Etiuda e-moll op. 124
6. F. Kreisler – Chiński tamburyn op. 3
7 F. Spohr – Wariacje na tematy z opery Tannhäuser R.Wagnera
8. Franz Ries – Perpetuum mobile op.34 nr 5
9. M.K. Ogiński/M. Moszkowski – Polonez Pożegnanie Ojczyzny
10. E. Młynarski – Mazur op. 7
________________________________
Koncert poprowadzi prof. Iwona Sawulska – sopran, absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej w Lublinie (specjalność: pianistyka), a następnie Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie wokalistyki prof. Grażyny Krajewskiej. W 1999 r. Akademia Muzyczna w Łodzi nadała jej stopień doktora sztuki w dziedzinie wokalistyki, a w 2003 r. doktora habilitowanego sztuki. Uzyskała też tytuł licencjata muzykologii KUL. Współpracowała z Teatrem im. Wilama Horzycy w Toruniu. Po studiach debiutowała w Filharmonii Rzeszowskiej u boku Andrzeja Hiolskiego w Requiem Gabriela Fauré. W latach 1994-1998 solistka Teatru Muzycznego w Warszawie, następnie Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Występuje w licznych koncertach oratoryjnych, symfonicznych i recitalach. Współpracowała z takimi kompozytorami, jak: Andrzej Nikodemowicz, Paweł Łukaszewski, Mariusz Dubaj, Stanisław Moryto, Edward Pałłasz, Miłosz Aleksandrowicz. Bierze udział w prestiżowych koncertach i festiwalach –m.in. występowała w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Wiedniu zaprezentowała recital pieśni słowiańskich, na Festiwalu Muzyki Sakralnej Gaude Mater w Częstochowie, Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, Festiwalu im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie, Festiwalu Tempus Paschale w Lublinie, Międzynarodowym Festiwalu im. Jana Kiepury w Krynicy, Festiwalu Stanisława Moniuszki w Kudowie-Zdroju i wielu innych. Ponadto współpracuje z wybitnymi dyrygentami, orkiestrami w kraju oraz z Chórem Akademickim KUL. Iwona Sawulska nagrała dwie płyty CD (z Jolantą Münch – fortepian) Love and Passion z muzyką Manuela de Falli, Manuela Ponce, J. Siqueiry, Edwarda Pałłasza; Freude und Trauer der Liebe z pieśniami Roberta Schumanna. Obecnie pracuje na stanowisku profesora w Katedrze Dydaktyki Muzycznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, będąc jednocześnie artystką estradową.
Agnieszka Schulz-Brzyska, pianistka koncertująca w kraju i za granicą. Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Kazimierza Gierżoda oraz kameralistyki prof. Mai Nosowskiej. Kształciła się również u Tatiany Szebanowej, Jean-Claude’a van den Eydena, Oliviera Gardona oraz Ryszarda Baksta; miała również okazję doskonalić swoją interpretację utworów Witolda Lutosławskiego pod okiem samego Mistrza. Ma na koncie liczne występy z lubelskimi zespołami kameralnymi. Towarzyszy instrumentalistom oraz wokalistom na koncertach i konkursach (wśród nich Międzynarodowy Konkurs im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie), otrzymując nagrody i wyróżnienia dla akompaniatora. Jej repertuar obejmuje utwory solowe i kameralne od baroku po muzykę współczesną.